Reslust

I det yttepyttedyttelandet bor jag ( inte så högt upp som pilen vill iofs men..) fint land på många sätt och vis- jajemen! MEN , det kliar i mina resnerver så jag blir tokig!

Gå på matmarknad, prata nytt språk, värmen, dofterna ( inte alltid fantastiska i know) ,träfrönsterluckor, fotografera...

Men Sverige är ju också bra... Har ju trots allt '4Frukt' runt hörnet, ändå ganska exotiskt! Och för att inte tala om vårt lilla torg m stickat, virkat och långfillijonger på längden och tvären! Mm, man får ena va en goo o gla gubbe da och va nöööjd! ( yes, språket i Sverige är också nytt många gånger!)

Stannar ett litet tag till iaf..


Kommentarer
Postat av: ghj

Mot klåda kan det vara bra att tvätta med salubrin. Jag tror du skall försöka. Värmen kommer snart! Dofterna kan du söka lite överallt! Du har fiskmarknader i Göteborg! Prata nytt språk, du har ju Göteborgskan nu! Var nöjd och glad och tacksam för allt vad du har, se inte bara det du inte har. Ett gott råd från en av tanterna. Kramar i mängd!

2012-03-22 @ 09:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0