Solna,Linköping,Emmaboda...


jaosa jaosa..!

hoppas alla dr ute i vårt avlånga land mår bra! (jaa,och Lollo i det lite rundare landet,och Lovisa i det sjukt varma landet..:) )

kan ju börja med att berätta att Solna tripen för en evighet sen va hur bra som helst!
Vi hade det hur 'koseligt' som helst! slappade, gick till ÖB :D, Var med om nära döden upplevelse, kikade på film, töntade oss, lagade god mat, varav hälften smakade diskmedel! Blä! :)
en väldigt bra trip helt enkelt,och välbehövlig!

Jaa,sen dess har det hänt enhel del faktiskt..

i och med att familjen har haft norskt besök här i tio dagar så blev jag ledig!!! (har ju dock jobbat in en del av det på mian lediga fredagar,...)

randis mamma,syster och systerns fyra barn va här.. fullt hus, minsann!

så jag höll mig undan rätt bra.. åkte till Erika (kusinen) i Linköping förra helgen... mycket trevligt! i och med att jag kom på söndagaen och hon jobbar i veckan hade jag en tom lägenhet till förfogande och stan två minuter bort..!   Illa bra! och eftermiddagarna var väldigt trevliga och mysiga.. jag va lite av en hemmafru :)

väl hemma därifrån så va jag hemma en natt som jag spenderade hos My, självaste Valborgsafton..
den firades med stompa och ståt! (eh,nja..) My och jag lagade god mat,åkte hem till mig och släckte en lampa och begav oss sen till elden! Nice.. hade varit bätte utan regn!!  men en trevlig kväll!

morgonen efter hade vi lite panik över vad vi skulle göra.. fint väder,ingen bil, rätt stora hål i plånböckerna..!? Mor ringde och på förloppet av ca en halvtimme så var det bestämt och fixat att det skulle bli en weekend i Emmaboda!
ack o lov att My fick ledigt! väääldigt snällt av Ulrika och Jon. Merrci!

så vi begav oss till emmabofda med tåg i torsdags och hade en skön och relativt lugn helg hemma hos mor,far och bror, som för övrigt va på ett strålande och roligt humör! Hahaha!
hann dock inte höra av mig och träffa alla jag vill träffa, men i och med oplanerat så får det bli så här denna gången.. är ju trots allt typ bara en månad tills jag kommer hem för gott,iaf sommaren...:)

mm,så mina två sista lediga dagar spenderades med att rensa ut mitt rum,slappa och ha det gott, Nästan! min första dag va så, min andra lediga dag spenderades genom att jobba!? mm, måla staket blev det visst.. hoppsan,jag va visst inte tillräckligt tydlig,så det blev till att jobba.. en hel dag med staket målning: AJ! i ben,nacke och rygg! men va katten,man är väl ingen mes!
och idag har det blivit en 12 timmars dag! HÄRLIGT!!!
imorgon..antagligen något liknande, fredag: aningen mindre tror jag..
lördag blir hysterisk.. söndag om möjligt ännu värre!
På söndag är det barnvälsignelse/dop för Amanda och Fabian.. och hjälp mig,det är som om nån skulle gifta sig!
så det är mycket att fixa nu innan... och på söndag ska jag och my plus två fillipinskor hjälpa till.. 30 vuxna och 36 barn.. men om nån kanske skulle ta och strypa mig sakta? Mitt huvud kommer ju spränga! nee,men det kan nog bli rätt kul..blir nog my och jag som har barnen.. hehe,får väl ta fram min barnsliga sida igen,den är ju trots allt inte så långt bort..

oj,nee nu är det läggdags så jag orkar med allt..

eller nej,vänta lite...

TOLV DAGAR! TOLV DAGAR! TOLV DAGAR!

helt sjukt, och jag har inte fattat det än.. har massa att fixa och dona med.. packar,men fattar inte..får biljetter hit och dit,fattar inte.. jag kommer nog tuppa av när jag väl hoppar av tåget och får se min fina vän framför mig!

ne sovdags!

My,jag tycker om dig! kommer sakna dig!






Kommentarer
Postat av: My

Matilda, jag tänker på att du lämnar mig nästa vecka!=( Fy vad tomt det kommer att bli! Kommer att sakna dig super mycket! Men jag hoppas du får det rikitgt kul i Usa!=)Det vet jag att du får!

2008-05-11 @ 20:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0