Drive-in theater, Sky Couster, California!



Nu får kalifornien akta sig! imorgon klockan 13 amerikansk tid lämnar Lollo och jag Albany för att åka till new york, där ska vi sen vänta fyra timmar innan vi tar flyget till san fransisco! till nio timmars tidsskillnad, till Jim oh celinda, och till allt spännande att uppleva!

Första veckan är vi SF, bor hos vänner till Lollo/Jonssons. sen drar vi os vidare med nattbuss till Los Angeles där vi tillbringar ca fyra-fem dagar, antagligen de flesta på Universal studios (vi har hittat ett erbjudande: för 99$ så får vi inträde till Universal studios(LA) och Sea World (SD) i två veckor! så vi går komma dit så mkt vi vill i två veckor.. sounds good for me! )  

Efter Los Angeles tar vi oss ner till San diego,på nåt sätt som vi inte ver hur än:) där är vi en vecka ca, och där blir det Sea world och ligga på stränder och bara NJUTA! 

sist men inte minst blir New York! tre dagar sen beger jag mig hem till mitt, och lollo ar bussen hem till Albany..
hemma väntar Flygt..Inge som vi bräna ner det under tiden jag är här?! så har jag en bra anledning til att stana här! :)


Nee,nu tar vi lite historia: 

Igår lördag, så hade vi en sjukt lugn dag, kollade på två filmer, fixade lite biljeter, åt.. jaa,that's it:)
sen tog vi oss till cafet Muddy Cup, där drack vi lite kaffe en stund med Isa..( "Kaffe..") 

Efter en stund begav vi oss vidare till kvällens happening: Drive-in Theater! 
Så kul! vi borde skaffa det i sverige, eler finns det redan?  vi fick bra platser! först visades indiana jones, så vi fick pina oss igenom den,IGEN! men allt för att ha bra platser till Iron man, som va väldigt bra! hörde dock inte allt, jag satt ute mesta delen av filmen.. så fint med helt sjärnklar himmel! 
så det blev e del hej dån igår :( känns konstigt, har bara känt dem en vecka, var rätt tufft ändå! 

Idag, ja du milde! 
vi åkte iväg imorse runt tio tiden till ett nöjesfält "The great escape" som Jill hade fxat billiga biljetter till.. ca 120 spänn...

Det va inte jätte stort men ändå bra och mysigt! synd dock att m¨nga av de största va stängda.. 
men vi hängde inte läpp, vi hade hur kul som helst! speciellt vid vatten parken! det va verkligen hur kul som helst!! 
massa konstiga grejer att åka däck på, i, under, äver..massa skoj! kände mig som ett barn igen, som vanligt..:D

Det absolut bästa, och bland det tuffaste jag gjort var ju dock vårt Sky Couster!!! 
Jag,Bonnie och Jill flippar ut när vi ser en slags bungy jum grej, vi MÅSTE göra det.. så på ca fem minuter så har vi bokat ett trippel hopp för 20$ var, ca 120.. fem var det dags! 

under tiden var det mat och vattenpark som gällde! 

vid femtiden såvar det dags! v fixas ordning med bälte/pås grej.. går ut till hissgrejen.. 
späns fast, vippas fram till liggande/svävande position! där började vi flippa ur:) skrattade som tokar! Bonnie var helt galen!

sen drogs man upp bakåt till en hög pelare, ca 20 våningar högt! väl där uppe så ska en av oss dra i ett rep för att släppa oss..Jill i vårt fall, hon hittade dock inte repet först så vi fick njuta av utsikten en stund..:)

Helt sjukt HÄFTIGT när hon drog! vi släpptes bara rätt ner, och magen var som ett fyrverkeri! Jag har fortfarande ont i magen efter allt skrattande och ont i halsen efter allt skrikande! :) jag bara måste måste måste göra nåt liknande igen! Typ riktigt bungy jump eller sky diving eller nåt! sååååååååå illa fränt! Lätt värt varenda öre!! 

nee, nu är det slut på det hela..
dagen var helt enkelt hur bra som helst!

Nu ska vi äta e sjukt sen kvällsmat, vid 00.08:) bättre än inget! 




If you wanna go somewhere go with all of your heart!
Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig..


Tjaoo alla nissar! 

nee,vänta några biler också!

      The Sky Couster!

     Där är vi!! UNDERBART! 

    Tjejerna! Bonnie,Lollo,jag och Jill!

    YEAH! :D

Godnatt! eller godmorgon snarare!













Kommentarer
Postat av: Ida Frank

I min blogg säljer jag lite kläder, vill du se alla kläderna samlade som jag sålt och har till salu så finns det en kategori som heter (KLÄDER?). Jag har sålt en del men har även JUST NU en supersöt jeanstunika till salu för endast 140kr. Den är söt och i superbra skick. Nästan varje dag lägger jag upp en ny sak som jag vill bli av med, som kan bli din. Det är allt från smycken till jeans till skor, till klänningar, tröjor osv.. Håll utkik vet jag. Hittar du inte något idag hittar du kanske något om några dagar? Vem vet. Finns på msn [email protected] om du hittat något så kan du adda eller bara kommentera bilden på min blogg. . www.ifrank.blogg.se

KRAM!!

2008-05-26 @ 06:45:12
URL: http://ifrank.blogg.se
Postat av: pappan

hej tillan. Du ser ut att må riktigt bra! hälsa alla musiker jag känner i L.A ja du vet

2008-05-26 @ 16:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0