California Baby!


Nu ar vi i Californien! Trots att ingen av oss fattat det an! :)

Vi bor ju hos Jim och Celinda,vanner till familjen Jonssons.. Helt UNDERBARA! Best hotell ever! :) MEN, idag ,typ nyss nar vi satt och at, sa pratade vi om hur goa och bra dem ar, da klacker de ur sig att nu i helgen nar vi ska folja med dem till Monterrey sa ska vi bo pa hotellet de brukar bo pa nar de aker dit..(de ska dit i typ jobb syfte) jaa,och det har hotellet verkar va valdigt fint,det sa det om och om igen att det ar fint och de ville att vi skulle bo dar,medan de ska bo pa ett motell en bit ifran..!? crazy! men de ar sa envisa,med allt! :) Det ar verkligen sa mysigt att va har, vi blir val ompysslade! Vilket gor att man langtar efter vissa aldre..(Mormor,Inga,Farmor!) :)

Vi kom i mandags kvall/natt.. flygresan var alldeles for long! resan mellan albany och Ny inga problem,kandes som en liten blinkning,men hjalp,mellan Ny och San jose! DU MILDE! den va ca 6 timmar,men kandes som en hel evighet!
sa nu ar alltsa tidsskillnad mellan sverige och har, nio timmar! :) vi var en aningen trotta nar vi la oss!

I tisdags hade vi en lugn f;rmiddag, fick en ur god frukost med flingor,jordgubbar,bjornbar,toast..mums!
sen tog vi det lugnt i tradgarden,jag somnade pa trampolinen,Lollo laste.....:)

Jim kom hem och vi at en kanon god bagel lunch!
Sen dags for dagens ovantade med uppskattade aventyr: Hiking! (vandra typ..:)) sa vi tog oss till en liten skog forst for att sse ett litet vattenfall..
sen akte vi vidare till "Muire Woods". en skog med gigantiskt hoga "red wodd trees" vi tog oss ner for en stig..snarare "stig".. vissa delar var det en dodsfalla! :) imponerande att se en 70 arig man va i sant topp skick! han berattade massa om skogen osv,mkt trevligt och intressant!

efter vandring och litet stop vid en frukt marknad ttyp sa andade vi upp pa en mexikansk restaurang! GOTT!
resten av kvallen bestod av bad i poolen..! varmt i vattnet men svinkallt uppe:)

Idag!
eller igar for er del..:)
sa tog vi oss in till stan, Frisco! :) (som ar dodsdomt att kalla det:) )  det tog ca en och en halv timme med buss,jag sov en stor del av den resan:)
val i stan sa har vi mest strosat omkring, formiddagen var ratt jobbig..jag har inte haft huvudvark pa ett bra tag nu, sa allt hade val samlats till endag,sa idag har jag haft min varsta huvudvark nansin, GIVETVIS sa har vi glomt tabletterna hemma,,sa den kom och gick.. Men trots huvudvark sa holl vi ett glatt och bra humor och gick,gick och gick..:) "upp for kallabacken, ner for kallabacken har jag en van".. det ar sa backigt har, mysig stad!
Vi var en kort stund p[ UNion square, sen vidare mot Pier 39, men forst genom China Town, riktigt mysigt,och riktigt turistfalla:) sen efter en bra vandring sa kom vi till Pier 39, en annu varre turistfalla:)

Pier 39 ar en pier med litet mall,kan man saga, lite olika affarer och grejer,en karusell helt otippat mitt i hela grejen..:)
Den stora grejen pa pier 39 ar dock sjolejonen,eller salarna..nee,sjolejonen! jo,de har iaf invaderat bathamnen! GO go seals! :D sa jatte jatte manga sjolejon ligger och gastar pa bryggorna,och massa massa turister star och gastar pa bryggan! :)
det va kul att se.. och givetvis har man riktigt bra sikt till alcatras och till golden gate bron..(som for ovrigt inte ar sa mycket att ha,den ar haftig,men..jaa ni fattar,en bro..:) )

jag kan skriva pa som en galning sa jag maste nog hejda mig.. vi gor sa har..
* vidare till Fishermans warf
* Lunch vid FW..(GOTT)
* buss till planen dar SF Giants spelar, dar vi fixade biljetter for sondags baseboll match at mig,lollo och jim! Spannande!
*Lite pormenerande till,frappuchino pa starbucks sen hem typ..

och kvallen har varit jatte mysig! Atit god pasta, skrattat pratat jaa,massa mys! De ar sa mysiga! JIm, ar sa rolig,celinda ocksa,marks inte alls att de ar en dag over trettio :)

Imorgon blir det shopping:)  vi ska ga lite mer i affarer och sa imon p fm. sen moter de upp oss och da aker vi for att se var Jonssons bodde , till china beach, golden gate park och lite annat trix och fix, vi slutar med en middag pa en china restaurang! och pa fredag beger vi oss till monterrey!

Vadret ar kallare an det brukar i juni.. men vi fick en bra dag! det vaxlar ju valdigt mycket dock..ena stunden svettas man som en oljepanna och nasta stund fryser du som en piggelin! ..

men vi har det hur bra som helst som ni kanske forstatt! :)

Nu ska jag sluta tjata! Hopps ni har tagit er igenom det och att ni alla mar bra och lever!

Mor och far, vi ska nog kopa ett telefonkort nan dag,jag smsar om nar jag kommer ringa! far val bli mitt i natten for oss..:)

Tanker pa er alla,Lite iaf! :)

KRAM!!


Kommentarer
Postat av: ma

Låter helt otroligt underbart. Ta mycket bilder så vi se hela resan på dem. Tråkigt med huvudvärken.
Ha de jättebra och rädda om varann. Här hemma är allt som vanligt. Stoffe åker till Göteborg i helgen.

2008-05-29 @ 10:35:57
Postat av: Christer och Ulla Jonsson

Hej

Jättekul och läsa din berättelse, precis som leif blir jag avis!!jag vet hur gott det är och hur trevligt det är. fatta att jag hade svårt att komma tillbaka till eboda... Njut nu och ha kul krama jim och celinda massor!!!

2008-05-29 @ 21:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0