Oförglömlig-Underbar-Överraskande: Födelsedag!


Grattis mig själv! Du har nu klarat av att vara vuxen i snart ett dygn (om tre timmar typ..) Bra jobbat! :)

En helt underbar födelsedag har jag fått mig!
I snabba drag i och med att klockan tickat förbi läggdags och jag ska upp imorgon för att se Pelle svnaslös med barnen och Randi..
Men först,innan jag glömmer: Tack Ulla,Chister och AK! Ja,givetvis mamma också,men vi har ju trots allt pratats vid:)

Jo: Börjar med en kidnappning av Flickorna fyra (My,Maria,Stina och Linnéa). egentligen skulle de komma på lunchen jag bjudit in dem på klockan tolv. Istället knackar de på dörren tjugo i elva,jag står med enbart trosor och t-shirt,får slänga på mig pyjamasbyxorna igen,öppna med tandborsten i högsta hugg! Sång,gratulationer,och den stora nyheten: Matilda du ska vara klar om tjugo minuter!
Jaha!? :) där står jag i pyjamas,tandborste och absolut inte klar,stått och stekt köttfärs hela morgonen:)
Men jag lyckades! men ack va jag svettades,du milde! :)

Vi hamnade på Jensen Böfhouse(inte ö egentligen,men hittar inget sånt konstgt o med streck i..:))
Jätte gott! en sväng om till systemet,för att köpa min omtalade alkoholfria dryck. alla va dock OTROLIGT bittra där inne,så de va nära att dra ner på vår härliga stämning, men inget kunde hindra oss idag! :)
sen va det dags för ögonbindel igen,och till nästa stopp,innan det ett antal varv i nån rondell,jag va nära på att lägga upp en pizza i bilen:)
 
Hemma hos maria hamnade vi. Med en otroligt god tårta! Mums,bra bakat maria!
och jag fick så fina presenter! Tack Tjejer!
En sak va en fotogrej,ni vet en sn man sätter på väggen och kan fästa kort på,typ metall med lite snurror på,eller ne inte snurror,ser ut som blommor..aja,skit samma! (matilda:koncentration) på den iaf,så hade de satt dit typ hälften bilder på mig och hälften på hjärtan, baksidan av hjärtan korten stod massa fina dikter och verser,Japp,dagens först bölkalas! :) ja,det va precis så jag kunde hålla mig ifrån tårar..hur ska jag kunna lämna det här?

Det va en helt underbar dag,fylld med överraskningar! Tack!
Och Maria,jag övderdriver inte när jag säger att jag tror det varit min bästa födelsedag!

Men: det är inte slut kära vänner!
!7.00 hade jag fått order om att va finklädd och klar!
Randi sa att jag skulle komma upp när My hade kommit, jag gick upp lite innan.
De hade dukat till ett litet "barnkalas". lilla bordet,barnstolarna,småtårtbitar,äppeljuice,jätte mysigt!
sen kom My, vi åt tårtan,sen va det dags för presenten från randi o dem. Ett rätt stort rosa paket. I paketet ett stort gult kuvär. jag öppnar kortet som ligger i kuvertet,och det första jag läser är: Wallmans salonger! Kan inte koppla,kollar på bilderna,läser överst: Ikveld skal du få nyte en lyx-middag sammen med en god vennine på: Wallmans salonger!
Det enda jag får fram är ett gap.
kort stund senare: "Skämtar du?"
därefter börjar dagens bölfest nummer 2. tårarna rullade lugnt och försiktigt i ett högt tempo ner för mina kinder :) hade inte en aning att jag skulle reagera så för en sån sak. Men jag blev så otroligt glad! jag har alltid velat gå på wallmans! Randi blev också tårögd av min reaktion,hehe,så typiskt henne att säga nåt ironiskt,.."Ne,du gillade det inte va?"  :)
Randi hade frågat My om hon ville gå med! Jätte kul! underhållning på hög nivå av proffs,och ett skånskt proffs!:)
Det visade sig också när jag läste vidare att det va från min kära mor,far och broder! Önskar de hade kunnat se min reaktion,men de får lite på mina ord! :) Tack så hemskt mycket!

Kvällen,Jag säger då det..eller ne jag vet inte vad jag ska säga.
Det var helt fantastiskt! dom är så sjukt duktiga! och maten va jätte god. (var dock en rätt jag inte ens smakade: Skaldjurssallad,tvärvägrar,inte särskilt moget,jag vet! Men jag har vissa gränser! )
Efter den färgsprakande och fartfyllda showen så var det dags för shake!

Haha! det börjar som ett skämt,dansgolvet är tomt, FÖRUTOM ett gammalt par som buggar! :D
men efter en stund fylldes det på,och när My och jag entrat golvet så var det ord och inga visor! jag har aldrig i hela mitt liv dansat så mycket och galet som vi gjorde ikväll,eller visst,kan man kalla det dans? Spex,hade passat bättre,eller snarare Tönteri :D men i och med att vi sänkte medelåldern maximalt så var det tillåtet. Och trots att vi dansade typ det fulaste vi kunde(inte hela tiden..men..:)) jo iaf,trots det så dansade vi tio gånger bättre än alla förtiårs krisande kvinnor som stod och kråmade sig på golvet..haha eller bara slänger runt:)
My och jag fick oss iaf två beundrare..haha! flitiga killar,NOT! de ställde sig typ bredvid oss på golvet och tittade och låg, My och ag total ignorerade! Hallå? vill de ha kontakt får de väl iaf anstränga sig lite,och anser de att stå o glo är att anstränga sig a då får det va. blev ett väldigt dissande och roligt Bye Bye! :) vi dansade så töntigt vi kunde ut därifrån,där stod de kvar med hakorna på golvet och undrade va de gjorde för fel..:)

nee,nu är det verkligen dags! fy skäms matilda!

     

En sak till bara! Daniel "Johnny Depp" : Vi älskar dig!          
My,kom ihåg: Han gav dig foten.men jag fick resten! :) )

Tack till er som gjort min 20 års dag helt oförglömlig! Det har varit en väldigt speciell och härlig dag! som jag ska minnas med massa skratt och glädjetårar! :)

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: G Hj

Med en sådan födelsedag känns det väl bara bra att ha kommit ifrån tonåren Tänk att det l hj har blivit vuxen Ha det riktigt bra tillsammans med din lilla mamma

2008-03-17 @ 21:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0