My,Sibel,Björn


En bra helg trots sjukdomen.. Men den har börjat avta! Nu mår jag bara illa :)
givetvis har jag ju fått världens "Lingon värk" "Röda Tanten Värk" eller som somliga kallar det,själv anser jag det vara ett väääldigt konstigt namn men kör på : Mensvärk! mysko,men vill man kalla det det så.. :)
   Men super kvinnan matilda klarar det, Matilda på tyska betyder ju trots allt; stridskvinna och stark!

Hade en liten konversation med My på Msn i fredags innan hon hämtade upp mig för en snabbtur till hemköp..vi pratade om vem som hade bil,vanliga problemet i barnflickornas värld. Vi kom fram till att My skulle fråga,jag hade inte bilne hemma nämligen :)  hon skulle fråga och sen höra av sig,,
Ca tjugo minuter senare har jag fått ett meddelande som liknar detta:
" Jag har inte frågat än. Ulrikas mamma är där uppe och hon har sina två hundar med sig,jag är livrädd för hundar så jag vågar inte gå upp.."

Matilda bryter ihop av fniss i sängen,men det behöver ni inte berätta för My,hon vet inget om det..:)
men peppningen börjar och My tar mod till sig för att gå upp..
Allt fixat och klart,My kommer efter en stund,de åker mot hemköp.. Jag frågar ju givetvis hur det gick med hundarna. och kom ju på att jag måste fråga va det va för hundar, säkert stora schäffrar eller liknande,typ stora kalvhundar,det kan ju faktiskt va lite läskigt ibland.. Men My Svensson från Ystad svarar snabbt men med lite skräck i rösten:
"Två Taxar!"
hahaha! underbart! My det är därför vi gillar dig!


igår va det ju dags för melodifestivalen igen, alla de andra omgångarna har ju varit ett skämt, men faktiskt att denna gången va den bästa..
det bästa är ju dock Björn Gustafsson! vilken kille! han är ju så sjukt gullig så man vill ju bara äta upp honom! han är strössel! :)  sången till Carina Berg slår allt!
själv anser jag ju att han borde skaffa sig ett bra artistnamn,kankse Björn Limslätt Petersson.. Mm det klingar väldigt bra! Ja,och eftersom då vi har patent på det namnet så betyder ju det att han "måste" gifta sig med..Hm,Stoffe: Nej! Mamma:upptagen  Pappa:upptagen   Mormor och morfar: NEEJ!   
just d,finns ju en kvar:  MIG!     jag skulle kunna va hans lilla ssistent,jag har ju trots allt lärt mig städa,laga mat,leka och ja massa under den här tiden i stockholm, och tänk,då slipper jag ju lämna stockholm! det är detta som är meningen för mitt liv!   MatildaHjärtaBjörn!

Sibel va också rätt kul igår! eller trög,beror på hur man ser det..:)  har själv alltid ansett henne som lite blåst..(förlåt mig Sibel,om du nu mot All förmodan har hittat min blogg..men så är det,vissa föds lite små korkade,vi kan bilda klubb du och jag om du vill? )
Hennes Mjao va underbart!
Christian: "Har du några husdjur Sibel?"
Sibel: (Med ljus skånsk dialekt och fnitter i rösten) : "Neei,men jag älskar katter, Mjao!"
Klockren! haha!

idag låg My och jag i soffan och degade oss.. Vi kollade dels på min blivande make,förståss!
men också på "se upp för dårarna" helt underbar film! haha!
"Jag håller på tummen"  = Jag håller tummarna :D

nee,nu ska jag fixa klart min rum,bort med allt sjukt,in med nytt fräscht!

Linda min lilla vän,Krya på dig!
jag håller på tummen att du blir frisk snabbt! ;)

Todilo!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0