Greyhound, Limousine, Universal studios...


jaa, nu var vi sjalva, ingen som skammer bort oss:) Usa gor det iofs ratt bra anda! Vi ar valdigt tacksama for tiden hos Jim och Celinda, de var verkligen underbara mot oss! 

Vi begav oss iaf av mot Los angeles med Greyhounds nattbuss i mandags kvall/natt (beror pa vem man pratar med..:))
Det var minst sagt LASKIGT! borjade med att nastan bevittna ett slagsmal mellan nan man och en av arbetarna pa greyhound..! 

efter en timmes vantan sa blev vi uppstallda langst en vagg av en tjurskallig chauffor, alla skulle sta helt stilla och inte rora sig! Jag hade inte blivit forvanad om han tog fram ett maskingevar och borjade skjuta oss..! det hade varit ett "vad va det jag sa" moment! :D
bussresan var sadar, forutom den helt enormt konstiga och sura chaufforen sa tandes alla lampor varje gang bussen stannade, eller snarare, chaufforen tande ala lampor varhje gang bussen stannade :) 

wah wah, det va helt Ok! 
efter lite krangel i north hollywood kom vi fram till Hollywood! 
vi visste att vi skulle bo pa hollywood blvrd, hehe, men vi fattade nog inte riktigt att vi skulle bo PA Walk of Fame! :) precis utanfor var yttepytte dorr sa ar alla sjarnor pa gatan! idag hittade jag lite nya, Stevie wonder,johnny depp mfl..:)

hostlet ar helt ok for vad vi betalar, det ar faktiskt valdigt bra.. rum med tre vaningssanagar, bra toaletter, frukost med mackor..:) helt okej for oss! 


var forsta dag blev inte som vi tankt, helt spontant och flippat sa hamnade vi pa en limousine tur till hollywood skylten, bel air, rodeo drive, beverly hills! vi sag lite kandis hus.. beckhams, tom cruise, robbie williams, mfl mfl..:) SAAAA turistigt! :)
det roliga ar att vi innan precis sagt: " jaa, aka pa en san dar tontig tur till kandishusen det gor vi bara inte.." haha, men dum som man ar sa gar man pa allt! :) nje, men vi fick ett bra pris, och jag prutade lite, man har ju lart sig lite av egypten resorna:)

vara tva andra dagar har vi spenderat pa universal studios! yeah baby! det va saa roligt! 
den nya simpsons "riden", "aket" var riktigt kul och ovantad! inte helt jobbigt att sta i ko nar man kollar pa simpsona hela vagen..:) den langsta kon vi stod i var till just den, och det va typ en timme.. valdigt skont! inte sa mkt folk nan av dagarna..

det fanns ocksa jurassic park, vattenak, sjukt kul! Mummy, den absolut roligaste av alla! en bergochdalbana i morker! ni skulle sett bilderna som togs nar vi akte! HAHAHA vada ugly faces! 
massa kul grejer fanns! Vi roade oss valdigt bra! 

idag var var andra dag dar, men idag hade vi lite sallskap av Leiah och Shawni..(nanting,kan inte stava hennes konstiga namn..:) ) de ar fran australien och bor med oss pa rummet, plus tva norskor! 
de hangde med oss idag,de ar sa trevlioga och roliga!  vi hade en super bra dag! showerna var ocksa riktigt bra pa universal, typ special effekterna, water world, m.m m.m! 

eftermiddagen och kvallen spenderades som de andra kvallarna pa forever 21 och Sephora! (klades och smink butiker..!) inget kopt annu, bara provar och hittar massa som jga bara alskar,men vatnra lite..kan bli farligt mycket i vaskan annars..:) 

imorgon sa ska vi ta oss till venice beach och santa monica! Nice nice! 
vara brannor sen sista dan i sf har borjat lagga sig, solen var ratt sa stark..:) Lollos smalben har varit gris rosa och min mage ska vi inte ens prata om..AJ! :)

vi har det verkligen jatte bra! 
min fot spokar dock lite,vilket jag inte gillar! kanske konstigt med allt gaende de har tva dagarna.. men den ar svullen och typ vattenfylld..wah wah!  men va katten..!

nee,nu alla glada maste jag kolla till killen som barnner over min bilder pa cd.. inte sa latt att lagga upp biler nu.. hoppas jag kanske kan hinna lagga in nan pa bilddagboken,beror pa hur snabb han ar.. hn verkar inte helt haj pa det han gor,vilket gor mig en aning NERVOS! :D

Tanker pa er dar hemma, ni verkar ha det varmt och skont! tack for kommentarer! det ar alltid jatte kul att fa! Kul att ni foljer var resa! 

pa sondag blir det vidare till san diego, sa har ni lite koll pa var bvi ar..:)

tycker om er alla!
KRAM!!



Kommentarer
Postat av: ma o pa

Hej på Er!



Äntligen något nytt och roligt att läsa. Kul att ni hamnade mitt i smeten. Linda foten och ha den högt på nätterna. Nu e vi på väg till Öland för tre dagars campingliv.



Kramar på Er.

2008-06-06 @ 08:08:05
Postat av: ghj



Det var mycket som hänt, var rädda om er och ha en fortsatt bra resa Kram till er båda.

2008-06-06 @ 19:16:21
Postat av: Anonym

2008-06-06 @ 19:18:38
Postat av: My

Hej! Läser och blir riktigt avundsjuk! Shit vad roligt ni har det, skulle vilja vara med!;) Hihi!Ha fortsatt kul! Vi ses ju snart!!:D:D KRAM!

2008-06-09 @ 10:02:19
Postat av: Emma

Älskade vänner!

HEJ!

Skickade sms för några dagar sen men är inte säker på att de nått någon av er så nu skriver jag här i stället, där jag vet att ni kollar lite då och då :)

Underbart att läsa om allt ni gör! Saknar er så otroligt mycket! Ser verkligen fram emot att träffas snart igen, det var alldeles för längesen nu. På fredag åker jag till Visby. Bokade resan idag. Ska bli väldigt spännande att vara på Gotland sommartid och så längtar jag efter Isak nu såklart :)

Njut ordentligt resten av resan och berätta alla detaljer för mig sen när ni är hemma igen, så blir det ju nästan som att jag också varit där tillsammans med er ;) Tänker på er ofta!!

Kramar och Pussar i massor!

2008-06-09 @ 17:20:30
Postat av: Anonym

2008-06-10 @ 19:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0