Min egna fina Erland!

2008-02-08

Laptop ägare..

Jag då var man en i mängden med att vara laptop ägare! Sitter här med min Znote 3214W..Fin är den!  Och jag har blivit rätt fin efter dagens frisör besök.. men innanför mitt fina hårsvall så är det dock inte så fint,det är nog väldigt trassligt och stökigt därinne...! Vilket det även visade sig vara inne i min dators lilla hjära.. Jag har fått upp datorn,startat den,gjort allt man ska, och ska sätta på en låt, lyssnar lite men ljudet var lite väl högt..jag använder kort kommandona vid F6,F7 osv..MEN! jaha,då sitter ju givetvis tangeterna fel på datorn jg väntat på i en evighet! Trycker jag på vrida ner så blir det mute och jag inbillar mig att när jag trycker på höja så sänks det,allt gick väldigt snabbt och Matildas väldigt glada och lyckliga humör vändes snabbt till helt sjukt irriterad och förtvivlad! JAHA!?  Går med hårda och bestämda steg upp och sätter igång mickes dator,kollar numret till zepto.. telefonsvararen med en röst sjukt likt Johan Glanz går igång: Välkommen till zepto computers, vi tar strax emot ditt samtal.. kommer fram,blir kopplad till support! Men inte direkt,Å nej! Istället ska jag få sitta och vänta, med en helt sinnesrubbat iriterande bakgrundsmusik,allt den vill jag ska bli blir jag absolut INTE! Den är så där jobbigt lugn, klink klonk,bakgrundsvågor..AHHHHHHHH!  när mitt humör stegrat i jämn takt med musiken så svarar en skånsk kille..jag förklarar på ett inte så trevligt sätt att datorn jag fått vänta på i en evighet är det nu fel på! Förklarar mitt problem: ni har installerat tangentbordet fel eller nåt, knapparna sitter typ ett steg åt fel håll,typ som om sexan satt på femmans plats och femman satt på fyrans plats..! det skulle ju givetvis åtgärdas, ett mail skulle skicas till mig och så skulle UPS komma och hämta datorn och jag skulle få tillbaka den nästa vecka..jaha tack tack! 
Mitt i matildas värsta irritation slår förnuftet in, och hon anser att det vore klokt att testa en sista gång så att hon inte skickar iväg en dator som faktiskt är fullkomligt frisk och kry! Hon testar att sätta igång en låt och höja och sänka, men denna gång håller hon inne knappen/knapparna! Tada! Ja det måste varit något tillfälligt fel alltså,kanske det blev kortslutning inne i datorn att den inte riktigt hängde med, har hört att sånt händer ibland! men det gäller ju att ha överseende för sånt.. Ännu ett samtal till zepto,välkomnad av johan Glanz och får den här gången höra mycket trevligare och fina vågsånger!  Kanske ska ladda ner nån sån skiva när jag fått igång internet,mm ingen dum ide: )  ber den skånska kille om ursäkt för mitt humör och för datorns lilla tröga tänkande,inte lätt alla gånger..vi önskar varandra en trevlig helg! Klick,pip pip pip..

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
han är så fin lilla Erland! är riktigt nöjd! har precis fått igång internet med,med hjälp av min kära broder! tog tid innan vi luskade ut det men hjälpsam är han minsann,Tack Tack!
ja,så nu kommer dagens inlägg och gårdagens som endel av (ni lite klipskare) er kanske förstod :)

kvällen igår blev av ett väldigt bra slag! Till fasching med richard för att lyssna på en jazztrio med inspiration utifrån george benson,nice! väldigt trevligt! pratade mest hela tiden och hade det jätte mysigt och roligt! blev dock en liten besvikelse,vi hade väntat oss lite mer funk,men men..som sagt en väldigt bra kväll,många solar!

idag har jag städat jeepen,ih,kallt,men det gick rätt snabbt och bra! nöjd! ska städa toaletten snart också,men först ska jag hitta mig något att äta..erland är lite dum mot mig på det viset,han låter mig inte äta,han bara ber mig göra massa saker hela tiden och ja då försvinner ju tiden.. Erland är ju då min fina dator! tack richard för hjälpen av namn,helt perfekt! :)

tänkte lägga upp lite bilder i ett annat inlägg,lite från den missade tiden:)
Välkommen Inga,ny läsare! Trevligt trevligt! mitt gamla hjärta på ön gotland! :)

take care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0