Födelsedagslunch,Födelsedagstårta,Födelsedagssuprise!


Grattis My 20 År! Skulle vilja tillägna världens alla ballonger till dig lilla vännen,men det blev lite krångligt,jag bakade en tårta istället :)


Jaa,dagen idag har varit en enda stor fest :) På öpnna förskolan med Fabian fick vi kanon god pepparkaka! mummi! Sen bar det av mot Mys vita hus i hörnan, där hade vi en liten födelsedagslunch med My..Goda mackor och massa god varm choklad m alla tillbehör som tänkas kan :) 
                                                                                    
                                                                                      


                                                                                            

Fabian var med, och var på ett strålande och charmerande humör, inte så konstigt när han får sitta i bagageluckan iofs,vem hade inte varit glad då? :)

 Födelsedagsbarnet har en speciell relation med sprutgrädde..givetvis fanns det med denna dag!

  Bildbevis! Han KAN näsa! :) titta! så fin är han!

   Flickorna barnflickor..Maria,Linnéa,Stina och My

 Det är nu officielt, Ja, vi är ett par! vi har velat ligga lite lågt med det ett tag men nu kan vi        tillkännage vår relation! Vi har börjar små prata lite om datum,men Fabian är lite tveksam,vår kommunikation brister lite ibland,men det finns ju alltid saker man måste jobba på i en relation så vi kämpar på..Men vi är väldigt lyckliga tillsamans och tror oss få en fin tid tillsamans!


efter den utomordentligt trevliga lunchen bar det av hemåt för att "fixa lite med datorn" , vilket var ett annat uttryck för att baka Mys efterlängtade prinsesstårta! mitt första tårtbak någonsin! Ihh,nervositet hade krypit sig in i kroppen! tårtan gick snabbt att göra,inga problem med telefonluren mot örat och ena axeln och vispen i andra handen,inga problem! däremot visade det sig vara desto krångligare att få till glasyren i en bra form,antingen va den för lös,eller för hård,eller så va min sprits strut helt körd..men efter en lång tid och mycket tålamod bleb resultatet en fin tårta och en väldigt nöjd och stolt Matilda!



eftermiddagen fortsatte med dusch,fix,hämtning av tårtan av maria,lite planering inför kvällens suprise! och My var helt ute och snorklade,fattade noll! Runt halv sex dyker hon upp hos mig,som sagt,vi skulle fira lite för oss själva med liye mys och så.. jag börjar göra iordning mig för min kväll på fasching med lite kompisar..tar på nya klänningen,sminkar mig fixar hår..Mys humör sjunker mer och mer (Matilda känner sig hemsk,men tänker snabbt på nästa timme!) De kollar lite grejer på datorn,matild fortsätter fixa sig,My oroar sig för att Jon och ulrika redan ska ha ätit.. efter en stund är matilda klar och en viss My på ett deppigt humör..de börjar köra iväg,my ska ju skjutsa matilda till danderyds.. My kör,kör,kör får samtal,kör,kör,kör : " Neeeeeej! jag måste kissa!" skriker matilda! Mys reflexer 'r snabbare än matilda anade så hon gör snabbt en u sväng åt helt fel håll,matilda vill kissa hemma hos My,en ny snabb sväng samtidigt som samtalet avslutas på ett väldigt onaturligt sätt :) my blir lite tveksam,vill inte dit ochsen åka direkt men går med på det.."tänk om de redan ätit,så får jag äta själv på min födelsedag,och alla andra jobbar.." stackarn,att få fira sin födelsedag helt själv!
en glad och en dyster flicka kliver in i vita huset på hörnet,matilda springer snabbt in på toan,där hon trängs med de andra töserna, hon spolar direkt när hon kommit in,vilket verkligen skulle varit en rekord kiss :) fnitter,tyst,tack o lov! "whaaaaa owhhooooo GRATTIS! " ur från en av stockholms minsta toaletter väller det ut fyra glada tjejer med skrik,kameror och tjut! de möts av en minst sagt chokad tös som ser ut att ha tappat allt hon har och allt får plats i det stora gapet hon lämnar efter sig!

  intagen position kan man inte ta sig ur i första stund,hon stannade såhär ett bra tag :)

det blev en väldigt trevlig och mysig kväll med mat,tårta,prat,fjantning (iaf från en..hm,gissa vem? :) )
My hade verkligen inte fattat någonting,blev jätte chockad och glad! riktigt kul att se hennes min! härlig kväll helt enkelt!

 "dinkel dinkel on the nose..Heeeere's Johny!!" haha! :D

 I want you, I need you, Come to me!

 En lycklig tårtägare! (titta noga nu,min första tårta,mm fin och god va den :) )

 Jag har ett begär varje gång jag är hos My, att få köra den röda tut-tut bilen! :) har nog hänt varje gång jag varit där,det har inte gått så bra med min avvänjning,plus att det idag tillkom en grej till,ballonger! hallå?! kan det bli mycket roligare! runda färgglada saker och en bil man kan åka på som säger tut-tut när man trycker på en röd plutt! glädje!

 åhh Ballonger plus lite friskis rörelser! (mm,okej jag erkänner,det va jag som fjantade!)  det va någon som sa att jag va den som blivit mest arbetsskadad av oss,tror inte det kan stämma,oo neej, inte jag inte :)

 Stort Grattis till fina My!!!  Vår alldeles egna tokiga Miss Blue! Du är vacker!

--------------------------------------------------------------------------------

Nu är det läggdags,blev senare än tänkt,men tog lite tid det här..har ju sovmorgon imorgon! skönt!
kanske täby imorgon..?! hm.. igår somnade jag lite snabbare ocg tidigare,men dock två timmars vrid och vänd..känner mig lite piggare nu,och har tat tag i mig  nu! ska minsann inte ner igen,inte sen sist,vill inte dit igen,de månaderna vill jag aldrig mer vara med om,eller utsätta någon annan för..så nu tar jag tag i mig själv och inser att;okej,skaka av dig och gå vidare,tänk mindre! bla bla,och massa goa klyschor :)

åh,snart är det den sketna alla hjärtans dag! fy! jaha va ska man hitta på då? jaaaaa,kanske sitta hemma framför en romantisk komedi och inse att man är 20 och fortfarande inte hittat någon svärmorsdröm! Bra ide,ska bli kul! :)

Godnatt alla lurvtussar!




Kommentarer
Postat av: G Hj

Du får MVG för tårtan Mycket bra och säkert gott.Sov gott m l hj och pröva sömnknepet Kram

2008-02-13 @ 22:08:49
URL: http://matildalp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0