Fina Flickorna,Godis,Rhodos...


Min fortsättning på dagen har följts av lite ord på S: Slö,Slapp,Sängliggand,Snyft och Scrubs..
Efter en tid vid datorn blev jag ytterst trött och placerade mig skönt i min säng med, som jag tidigare nämnt , en massa duntäcken! mys! precis när jag kommit in i den där lilla världen där inget,nästan, inget kan störa,så plingar den väldigt uppfiningen mobilen till.. och jag som i vanligt fall brukar ha den fast klistrad på kroppen,har givetvos denna gång lagt den på andra sidan rummet,på golvet..på ett väldigt onaturligt och oskönt sätt kravlar jag mig över min persisk liknande matta till andra sidan rummet,notera att jag var tvungen att ta mig RUNT sängen.. kommer fram till mitt mål! och tack och lov var det ett sms av värde! Lolloschanko:) frågade om jag va busy eller om hon kunde slå en pling, jaa,sååå värst busy var jag ju inte :) ett kort,kanske inte jätte uttömmande samtal,men givande fick vi..och som förra gången tog tiden slut och vi blev hängande mitt i en meningen..förra gången det hände var de sista orden jag sa : "Ja så om jag ligger på min dödsbädd.." tut-tut-tut   blev dock inte så drastiskt denna gång :)

lite potatisskalning,samtal från randi-ej barnvakt,ätning med barnen,övertalning till att äta.....

hm,ja sen for jag iväg till täby för att se om de hade scrubs på Åhlens,har haft ett så otroligt behov av scrubs så det är inte klokt,håller kanske på att bli beroende..!? mm,givetvis så har de stängt när jag kommer dit, aha så mkt för europas största köpcenter va? ja där fick jag på vippen iaf.. så det blev buylando i mörbi istället..köpte mig scrubs säsong 3! Ih,lycka,kände att jag hade rätt att få trösta mig lite idag,så jag köpte lite godis också,aja baja! :)

tyvärr fick jag ett väldigt posetivt och bra mail från Linda (rhodos) mm,klart det va kul att det va posetivt,ända tills slutet,då hon skriver att hon verkligen behöver någon från juni..!
1. jag är i USA tills mitten av Juni..
2. vill gärna komma hem innan jag åker så där poff..
3. jag behöver verkligen jobba den här sommaren på flygt i och med att alla pengar går till usa resan och som vi alla vet tjänar man inge vidare som barnflicka..
4. Jag vill verkligen dit!

det går inte,jag kan inte hoppa över jobbet.. så hon skrev typ att om jag inte kan då så väljer hon en annan så får vi se om hon trivs eller inte,trivs hon inte så kan ju jag komma i sep. men det funkar ju heller inte,jag kan inte gå ändå tills då och inte veta vad jag ska göra,och sen då kanske att det inte blir av..suck!
jag ville så väldigt gärna! kände verkligen att detta var det första som dykt upp som jag fick ro av,nåt jag faktiskt kunde tänka mig..fanns så många bra möjligheter inom massa grejer där..jag skulle få hjälpa till som reseledare under en viss period,få jobba på ett cafe i rhodos stad om jag ville, ha egen liten lägenhet med pool och grejer..och få hålla på med något jag gillar,att vara med barn!
men antar att det inte var meningen att jag skulle bli grek,så nee bara fundera vidare..men fy va bittert! gör rackarns ont faktiskt...får trösta mig med en helt ny frisyr imorgon..

över till något så väldigt mycket roligare och härligare...!
Min lilla Guld Klimp! (min och min,men vi kan låtsas! :) trots allt många som tror jag är mamma :D )
jo,som förstått är jag ju storm förtjust i den runda och glada bullen..han har för en tid sen lärt sig var klockan i köket sitter, det var det första de visade mig när jag kom tillbaka efter jul,plus att han då kunde stå när han höll sig i något! jo,så man frågar var klockan är,och vips så tittar han direkt på klockan och skrattar,han vet nämligen vad som väntar: (med glad röst sjunger man) : stora klockor säger Tick Tack Tick Tack,mindre klockor säger tick tack tick tack...osv i högre fart och snabbare tick..han älskar det! och jag älskar att jhan lärt sig "klockan"..
sen en liten tid tillbaka har jag kört näsan-mun grejen med honom.. jag säger mun,pekar på min mun,säger mun nuddar hans mun (världens flin dyker upp) jag säger näsan pekar på min näsa,säger näsa nuddar hans näsa (flinet is back!) har sagt den några gånger..och häromdan så frågade jag var min näsa var,och efter en stunds letamde och pillande så tog han faktiskt min näsa och tryckte och pillade på den..tyckte jag var stort då..MEN! idag,denna vanliga och lite halvt dystra torsdag..mitt under fabians mys m matilda stund så frågar jag, var är min näsa? och snabbt som bara den så pekar han och nuddar direkt på min NÄSA! vi sprang i rask takt ut till randi i köket för att visa vårt stora show nummer! men,ja han får ju givetvis syn på mamma och blir stormförtjust över mackan hon äterpå,showen var över...
men innan middagen berättar randi att hon testat det på em med honom och han pekat direkt och nästan sagt näsa med sitt joddel,Glädje! efter en liten stund när han satt i sin stol så testade jag, var är min näsa?
återigen, direkt pek på näsan och ett väldigt tydligt "Djgh njäsha" som vi fritt har tolkat till: Din näsa!" glädjen bara bubblade i mig,jag blev så glad,stolt och allt posetivt man kan känna bara sprang igenom hela kroppen! åh,jag har lärt min lilla klimp en sak! åh!
tur att jag inte förklarar så ingående iaf :)

trots att jag inte var barnmvakt fick jag gå upp coh titta till tjejerna en gång,micke var vid tvn och jag skulle låna datorn,han undrade om jag ville kolla till dem,de sov nämligen inte (klockan 21.30!!!!!) vilket jag gärna gjorde..såå mysigt..där satt de båda två i esters säng och lekte med barbierna de fick av mig i julklapp..ester såg så där finurlig ut när hon blivit påkommen,amanda såg mest väldigt väldigt trött ut,och ger ifrån sig ett amanda typiskt läte/skratt så att tutten/nappen:) hoppar ur munnen :)
jag berättar lite om när jag var liten,amanda sittandes i mitt knä och etser liggandes i sin säng hållandes min hand (kan man ha det bättre??) dags att sova,nattpuss av ester,lägger amanda i m och r's säng,berättar en kort kort saga om två åsnor som hittade vatten sen blev trötta och la sig :) nattpuss av amanda och vips så slocknar båda och matilda går ner med världenas leende på läpparna och så mkt kärlek inom sig att hon vill hoppa till månen och tillbaka! och inser samtidigt att hon faktiskt ska "lämna" dem inom en snar framtid vilket damen helst inte vill tänka på denna kväll...
... så hon tackar för sig och tänker vasluta kvällen på bästa sätt: Scrubs!



~Like I told you; I have magic beans!~




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0