Miss,Bärgning,Vandrarhem!



Jag Älskar våren så det gör ont i hela kroppen! inte minst på min näsa,som jag kyckats bränna lite idag:) (upptäckte det när vi lagt på My,jag är röd som ett rödljus..:) och jag som va så sjukt bitter;) )


Tillbaka till våren! Den är så sjukt bra! så frisk luft,så sjukt fina blommor,solen är så bra! Allt (nästan) är så sjukt bra på våren!


My och jag har planerat en liten weekend,min sista hela helg (trodde jag).

igår bokade vi efter mycket letande och sökande ett vandrarhem i solna!??? haha! så sjukt miffat att man måste va 21 för alla kryssningar..gårdagen var verkligen fylld av bitterhet:) blv inte bättre av att få reda på att både jag och randi missat att jag ska sitta barnvakt på lördag ioch med att Micke fyller år.. Jaha,weekend där ja.. Not!


Men blir ju iaf från fredag till lördag.. ! ska bli så mysigt och bra! bara en massa matilds och My bus! :)




Idag har vi varit på äventyr minsann..:)

dagen började med att jag missat att jag skulle jobba sent,så kvart i åtta ropar jag godmorgon i trappan..får ett glatt godmorgon av Micke..randis reaktion var snarare skrik! " Neeeejjj,du jobbar ju sent,gå och lägg dig!" :)


beslutatde mig dock att va uppe.. My och jag begav oss till Arninge för att köpa lite mat till helgen..

Väl framme i arninge så lägger bilen (Pärlan,gamla bettam,Mys familjs bil) av,den dör mitt i en rondell..! HJÄLP!


Pappa kunde inte göra så mkt hemma på jobbet:) tillslut stannade en trevlig man och vi startade den med startkablar.. yeiii!


körde hemåt direkt,vågade inte chansa på något,så mycket till shopping där..

5 minuter från arninge, mitt på motorvägen, Dör bilskrället Igen!

Ännu mer HJÄLP!

Efter lite nervösa sammanbrott och försök till att putta igång pärlan, så kommer en brandbilsbil..(haha!) em trevlig man som inte kan göra ngt,han är lika medveten som vi att det inte är ngn mening med att ta startkablar igen..


dags att bita i sura äpplet (bokstavligt talat) och ringa ulrika och jon.

efter några samtal så är bärgningsbilen på väg..

Under tiden hinner vi dock få besök av herr Blå! litet Hjälp!

otrevliga,och tystlåtna! bad oss ta fram varningstriangel och ställa oss en bit från bilen istället.. haha,My det lilla Miffot hittar ju givetvis inte triangeln,den kvinnliga polisen som sitter vid förarsätet säger till mig att säga till My att det sitter uppe i bagageluckan:D hahahah!


bärgningskillen (SÖT! och förlovad..:( :) ) var väldigt trevlig! vi åkte alla tre i det lilla utrymmet i bärgningsbilen..

väl framme på bilverkstaden,så drar jag till med ett roligt skämt när fem killar kommer utgåendes,INGEN rörde en min..jag ville sjunka under jorden!

My visade dock sitt instresse till olja! hahahaha!


nee,nog om det! tills lut kom vi iaf hem,efter några timmar och en skön picknick i väntan på skjuts hem..! :)


nu är det dags att packa! ska bli jätte kul!

helt sjukt att det snart är slut här..! 24 dagar kvar! jag fattar verkligen inte! men sen nalkas usa! nice!


Natti natt!


Grattis bror till den grymt snygga bilen! i sommar är det roadtrip som gäller tycker jag minsann!!


nee,kan inte sluta än..är på G :)

Är så sjukt tacksam för min Underbara familj! Jag Älskar er så enormt så ni inte kan förstå! Ni ställer alltid upp för mig,i alla mina dalar och toppar,som konstigt nog är absurt många och olika djupa och höga! :)

Jag hoppas att jag nån gång kan gottgöra er allt det ni gör för mig och som ni gjort genom mitt liv!

Får väl bli när ni är gamla och grå! ;) 


Älskar er!


Våren och familjen i mitt hjärta!




Kommentarer
Postat av: My

Ja, oj oj vilken dag asså! Äventyr kan man ju lugnt kalla det! Tack för all hjälp Matilda=) Men vi fick oss ändå en underbar förmiddag/eftermiddag!=) Solen sken och varmt var det! Ska snart packa inför vår lilla trip till solna, hihi!;)

2008-04-25 @ 10:30:27
Postat av: AK

Ja se moderna bilar...Du skulle tagit med dig din hederliga gamla röda bubbla dit upp istället...:-)

2008-04-28 @ 18:55:20
Postat av: LOVISA R

Hej pa dig du!
Saknar dig nar jag laser din blogg, langtar tills vi ses!
Allt ar bra i Indien, ar i Delhi nu. Sjukt varmt bara, 42 grader idag. Svettas som en gris konstant. Vantar just nu pa taget som ska ta oss hela natten till Himalaya dar vi ska traffa missionarer och vandra. Blir spannande!
Ha det riktigt bra vannen min!
Love o kramar!

2008-05-01 @ 16:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0