kanelbullensdag!

Kanelbullensdag!

Kanelbullensdag! det är nog en av årets mest betydelsefulla dagar när jag tänker efter..tänk er en varm nybakd kanelbulle med ett stort glas kall mellan mjölk, och det enda som betyder något i just den stunden är den underbara kanelbullen du har i handen som du med tillförsikt för till munnen och tar en härligt stor tugga, och allt i rummet börjar snurra, du känner dig svävande och lätt..alla problem försvinner längre och längre bort...
Det är den inverkan kanelbullar kan ha på mig ibland, då måste de givetvis va nybakade,av Mamma, och mjölk till...
   jag hade iaf hoppats på ett liknande stadie idag, det blev en väldigt stressigt äten konsum bulle,visserligen varm, men utan mjölk=( men när alt kom omkring o jag tänkte efter lite, så hade min lilla bull överaskning verkligen betytt något för någon/några.. Barnens ögon lös av exaltering! deras gap var större än en vals och de glufsade i sig som bara den, och maten som nyss varit så svår o äta i och med mag ont o allt vad det nu va..:) Den känslan jag får av att göra de här barnen glada,är starkare än min lite konstiga narkos likanande besatthet av kanelbullar..det är en känsla som är gymt svår att beskriva,men den är bubblande och så härlig.. direkt när jag hörde amandas små tassar i trappan fylldes jag med sån glädje, och när hon sen kommer in genom dörren och utropar sitt "Tiiilda" då blir man helt stilla,då finns inget som kan störa en eller trycka på..då är Allt perfekt!

                                                                                     



Oj, där försvann jag verkligen i tankegångarna:)

nu är iaf "min" hall där nere klar! häromdagen hade jag total städdag,ingn barnpassning,det stod STÄDNING på schemat, jag är otroligt nöjd med min insats!
*dammsög hela övervåningen
*städade två toaletter
*städade tvättrummet
*tvättade
*hängde,vek tvätt
*fixade i köket

allt detta på en förmiddag, och fint blev det!!

mest nöjd är jag med min toapoesi! haha,ja va gör man inte när man inte har något annat för sig en tisdagskväll..

                                                                                         



idag har jag varit galet trött..verkligen GALET TRÖTT!  när jag väl fick ledigt efter många ändringar,så åkte jag till sjön för o ta kort,tog kanske fem steg, vände till bilen åkte till affären köpte bullar, och godis o la mig i sängen..DÖD! fattar inte..hela veckan har jag varit å trött..visst idag kna det ju bero på ett visst sent samtal :)  men defenitivt värt det..!

lilla fabian och jag vr iaf på öpnnaförskolan idag,träffade lite andra au pairer,skoj!
han är ett sånt litet charmtroll, han är farligt flörtig redan nu,6 månader,hur ska detta gå? :)
men visst är h helt bedårande :)

                                                                                     


älskar den här bilden,han är ju så lekfull!

nee,nu blev det alldeles för långt igen..förlåt linda!! :)
ja på tal om linda! oh vilket sjukt härligt samtal,tack! det va ett tag sen du! haha alla på tunnelbanan måste trott jag va galen! det fr jag bjuda på! "jag är inte bitter" ;)

två helt underbara samtal till den dagen..Lollo och Tobias... så härligt! skönt att ha kontakt med några iaf :)

"I love waisting time on you"

NattiNatti..

nu ska jag drömma om den lediga dagen som var menat att jag skulle ha imorgon,men en viss manikyr tid var visst glömd..så jag det blir o stiga upp ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0